Po co ci story w windzie

Kiedy spotykasz klienta po raz pierwszy (nie ma znaczenia czy osobiście, czy trafia na twoją stronę, reklamę itp.), masz krótką chwilę, żeby nie poszedł dalej. Co zrobisz, żeby zatrzymał się na dłużej? Twoim zadaniem jest zaciekawić, zatrzymać go na chwilę. Daj mu szansę zobaczyć co robisz. Zaskakujące jak wiele osób, czy firm nie potrafi ciekawie mówić o swoich produktach. A ty potrafisz? Jesteś w stanie zrobić to krótko? Jak zainteresować klienta tym co robisz inaczej niż wszyscy? Jak stworzyć własną story w windzie, która w 1,5 min pokaże ciebie/twoją firmę/twój produkt inaczej niż wszyscy?

Odpowiedź brzmi to zależy.

Od kilku czynników. Wg mnie od trzech.

  • Po pierwsze od tego jaki rodzaj sprzedaży prowadzisz(krótką, długą, sprzedajesz gotowe produkty lub usługi, które tworzysz dla klienta – w każdym przypadku twoja komunikacja powinna być inna).
  • Od marketingu jaki wykorzystujesz(czy pozyskujesz klientów online, czy stawiasz na kontakt osobisty).
  • Archetypu, który Ciebie przedstawia. Archetyp jest rodzajem personifikacji twojego biznesu (klient czasem szuka mędrca a czasem wojownika – jest 12 rodzajów archetypów jeśli zrozumiesz jaki jest twój, dostosujesz swój marketing do tego czego klienci podświadomie oczekują od danego archetypu). Brzmi to skomplikowanie? Nie martw się przygotowałem kilka prostych pytań, które pozwolą Ci precyzyjnie określić te kryteria, a mi przygotować dla Ciebie indywidualną odpowiedź. Jaki kierunek marketingu obrać, gdzie szukać twojej story w windzie i jak storytelling może Ci w tym pomóc?