Po co w ogóle potrzebne Ci szkolenie?

  • Klienci za często mi odmawiają.
  • Jeśli nie sprzedam to nie wiem dlaczego.
  • Zwykle ciekawie i dużo mówię o produkcie a i tak nie mogę go przekonać
  • Cena jest najważniejsza.
  • Trudno mi umówić się na spotkanie
  • Klienci ne wiedzą czego chcą.

Jeśli któreś z tych zdań dotyczy Ciebie to co chcę Ci zaproponować rozwiąże twoje problemy.

Na początek jednak smutna statystyka.

Wielu badaczy, m.in. M. Lombardo i R. Eichinger dowiodło, że tylko 10% procesu uczenia ma miejsce w trakcie formalnego uczenia, a aż 70% w miejscu pracy i jest to tzw. uczenie on the job (OTJ). Model 70-20-10 w wielu firmach wyznacza nowe podejście do planowania działań rozwojowych.

Uczenie on the job
Uczenie się od innych
Uczenie formalne

Co to oznacza? Że jeśli szkolisz się tylko na sali szkoleniowej, to tylko 1 na 10 handlowców zmieni swój sposób sprzedaży, a dwoje kolejnych wprowadzi niewielkie zmiany. To samo mówi moje doświadczenie trenerskie. Dlaczego tak się dzieje? Powodem jest kilka barier mentalnych, które mają handlowcy:

  • z klientem nie można rozmawiać tak jak na sali szkoleniowej
  • moja branża jest specyficzna i takie metody nie działają
  • chyba się nie nadaję, bo nie umiem tak sprzedawać jak na sali szkoleniowej
  • szkolenia są nudne i nie przystają do mojej branży

Zamień szkolenie na doświadczenie!

Proponuję Ci cztery dni warsztatów + jeden dzień coachingu sprzedażowego u klientów.

Chcę zaproponować Ci unikalny sposób pracy, wsparcie, które pomoże ci przekroczyć mentalną barierę w sposobie rozmawiania z klientem. Kluczem jest ograniczenie szkoleń do minimum na rzecz pracy z w trakcie spotkań z klientem. Wspólna praca z trenerem u klienta sprawi, że przekonasz się, że możesz sprzedawać tak jak lubisz. Wzmocnisz swoje najlepsze kompetencje, żebyś stał się otwarty, potrafił budować dobre relacje z klientem, nauczył się słuchać, wiedział o co pytać i pozyskiwał najważniejsze informacje. I to wszystko w trakcie rozmowy z prawdziwym klientem a nie na sali szkoleniowej.

Proces składa się z 2 etapów.

I etap – warsztaty

  • wspólna praca nad kamieniami milowymi rozmowy z klientem z branży
  • tworzenie indywidualnej ścieżki rozmowy wg modelu Aktywnej Sprzedaży (szczegóły
    dalej)

II etap – praca z handlowcem u klienta
max 3 wizyty – wg nast. planu:

  • przygotowanie do spotkania
  • wizyta u klienta (trener obserwuje)
  • ewaluacja – omówienie wizyty i przygotowanie do kolejnego spotkania

I dzień

1. Budowanie relacji – co to jest i od czego zależy.

  • Jak słuchać uważnie i aktywnie.
  • Jak pytać i o co pytać.
  • Zobaczysz że pytania mają moc o jakiej ci się nie śniło.
  • Nauczysz się odwracać je we wszystkich kierunkach i dzięki temu wychodzić z najtrudniejszych opresji.

2. Kontraktowanie – jak umawiać się na to co się wydarzy i jak się wydarzy.

II i III dzień

3. Badanie potencjału zakupowego klienta na który składają się trzy elementy.

Jak dzięki pytaniom dowiesz się jakie są:

  • problemy klienta i prawdziwa motywacja do zakupu
  • możliwości finansowe rozwiązywania w/w problemów
  • mapowania procesu decyzyjnego klienta

IV dzień

4. Prezentacja rozwiązania z wykorzystaniem storytellingu

– przedstawianie produktów i rozwiązań za pomocą historii, które w prosty sposób trafiają w najważniejsze wartości z punktu widzenia obu stron biorących udział w procesie.

5. Zamykanie i zabezpieczanie transakcji

– badanie skłonności do zakupu, techniki zamykania i zabezpieczania transakcji, taktyki zadawania pytań, techniki negocjacyjne itp.

I na koniec coś co robi różnicę czyli:

6. Coaching wdrożeniowy

– wizyty handlowca z trenerem u klientów w celu obserwacji i omówienia wdrażania poznanych elementów w realnym procesie sprzedaży – to jest element który decyduje o sukcesie procesu szkoleniowego bo bez tego elementu większość handlowców nie wdraża nowych umiejętności tylko sprzedaje tak jak do tej pory.

Cały proces szkoleniowy ma za zadanie zbudowanie w Tobie przekonania, że warto prowadzić proces handlowy jako doradca i partner dla klienta i eliminować sytuacje w których klienci nie dają możliwości na współpracę. W szkoleniu kładę nacisk na ćwiczenia z rozwijania uważności w kontaktach z klientem, budowanie poczucia otwartości, szczerości i zaufania w relacji, umiejętności zadawania pytań i zdobywania najważniejszych informacji. Handlowcy ćwiczą słuchanie, dawanie przestrzeni rozmówcy, i prowadzenie rozmowy w taki sposób by umieć badać potencjał zakupowy klienta. Uczysz się także opowiadać o swoim rozwiązaniu tak żeby
opowieść wciągnęła i zainteresowała słuchacza.

Co zyskujesz?

  • zbudujesz własną osobistą ścieżkę rozmowy z klientem, która będzie jak mapa drogowa w czasie rozmowy
  • staniesz się czarodziejem pytań, dzięki temu będziesz pozyskiwał informacje o które wcześniej nawet bałeś się zapytać
  • zaczniesz sprzedawać tak jak lubisz
  • nauczysz się całego przemyślanego i efektywnego systemu sprzedaży który poprawi twoje wyniki
  • nauczysz się szybko rozróżniać u kogo na pewno nie sprzedasz i zajmiesz się klientami którzy dają realną szansę na sprzedażowego
  • zrozumiesz bardzo dokładnie swojego klienta i dzięki temu przygotujesz idealnie dopasowane dla niego rozwiązanie
  • nauczysz się korzystać ze storytellingu przy przedstawianiu oferty
  • i najważniejsze będziesz mógł to wszystko przećwiczyć u klienta a nie tylko na sali szkoleniowej